Wracamy do tematu superfoods. Poprzednio porównywałam żurawinę i owoce goji, dziś na ringu stanie natka pietruszki vs spirulina. Który team reprezentujecie? 🙂

 

  NATKA PIETRUSZKI SPIRULINA
Właściwości antyoksydacyjne + +
Działanie moczopędne, antybakteryjne i dezynfekujące + +
Właściwości odświeżające (neutralizuje przykry zapach z ust) +
Chroni przed rozwojem nowotworów, wspomaga pracę wątroby, układu krwionośnego i poprawia kondycję skóry + +
Kcal w 100 g suszonego produktu 302 kcal 347 kcal
Błonnik w 100 g suszonego produktu 28 g 5,1 g
Dawkowanie brak danych  5-10 g/dobę
Zastosowanie  przyprawa, środek aromatyzujący, dodatek do soków i koktajli,  składnik koktajli, dodatek do zup i sałatek, barwnik spożywczy
Cena za kg

25 – 30 zł (suszona)
2 zł (pęczek)

55 – 120 zł (proszek)
 
 
Jak widać, w kwestii zastosowania i właściwości, natka pietruszki vs spirulina są na równi. Każdy z nas może wybrać lub stosować oba produkty jednocześnie.

Oczywiście, zwłaszcza w kwestii spiruliny, zwracając uwagę na jej ilość, bowiem w nadmiarze może bóle brzucha, wymioty, przyspieszone bicie serca, a w przypadku zanieczyszczonej spiruliny, uszkodzenie wątroby.
Zatem, jak zawsze, wszystko z głową i w odpowiednich ilościach 🙂