Żurawina vs jagody goji

Określenie superfoods bez wątpienia na stałe zagościło w słowniku każdego dietetyka i osób interesujących się zdrowym odżywianiem. Co oznacza? Oznacza żywność o określonym zdrowotnym zastosowaniu.

Szukając produktów, które w szczególny sposób wpływają i poprawiają nasz stan zdrowia, skupiliśmy się na tych zagranicznych – nasiona chia, spirulina czy amarantus.

W całym tym dietetycznym szale zapomnieliśmy o rodzimych, polskich, do tego tańszych odpowiednikach, o równie prozdrowotnych właściwościach. Dlatego porównam kilka z nich. Na pierwszy ogień – żurawina vs jagody goji.

 ŻURAWINAOWOCE GOJI
Właściwości bakteriobójcze
i antyoksydacyjne
++
Obniża poziom glikemii++
Poprawia profil lipidowy++
Źródło wapnia, żelaza, cynku, fosforu i magnezu++
Kcal w 100 g suszonego owocu332 kcal370 kcal
Błonnik w 100 g suszonego owocu5,7 g10 g
Zastosowaniedżemy, kisiele, nalewki, syropy, galaretki, dodatek do owsianek i jogurtówdodatek do owsianek, jogurtów i koktajli, soki, musy owocowe 
Cena za kg suszonego owocu20 – 25 zł45 – 50 zł

Jak widać, jeśli chodzi o właściwości prozdrowotne, zdecydowanie więcej łączy niż dzieli oba produkty. Nasuwa się zatem tylko jedno pytanie, po co przepłacać? 🙂 Ale niech każdy zdecyduje sam.

Copyright © 2020 odWAŻ się! - Poradnia dietetyczna